۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

ای زن...




ای زن به تو از فاطمه ظاهرا اینگونه خطاب است

ارزنده ترین زینت تو یک تکه پارچه است، هوش و آگاهی و ادب و متانت و اخلاق و وقار و غیره را بگذار در کوزه، یک گونی بکش روی کله ات، حله. 
در کلام مجید هم که آمده حرف زیادی بزنید چک و لگده. در مسیحیت هم که شما از دنده چپ مرد دراومدین و گناه اصلی رو هم شما مرتکب شدید. در یهودیت هم که مرد خواست طلاقتون بده میتونه بگه شما خیانت کردین و رسما سنگسارتون کنن(آره، در یهودیت این هست. فرق اونا با ما اینه که میدونن کِی خداوند متعال شکر خورده و نباید جدیش گرفت و کِی حالش خوب بوده). توی هیچکدوم از این ادیان هم شما رسما حق روحانیت ندارین. آخرش میتونید خادم کلیسا بشید. معلوم نیست این خدا که اینقدر از زنها بدش میاد چرا با این مریم سَر و سِر داشته.
البته هزاران بزرگوار از جمله علامه پارلمانی تمام تلاششون رو در طول سالیان برای ماله نمودن اون بخش انجام دادن که جای تقدیر داره. مثلا اینکه زدن فقط برای وقتیه که زن در رختخواب تن به میل مرد نده (انصافا چیزی رمانتیک تر از چک افسری برای فور پلی و تحریک جنسی زن سراغ دارید؟). یا اینکه این ضربوهن از ریشه ضرب، به معنای زدن نیست اینجا. به معنای رفتار تنده. که این به نظرم درست تره. مثلا حتما شنیدید که میگن: طرف ضربه مغزی شده. که یعنی با مغزش رفتار بسیار تندی صورت گرفته. میدونی مثل چیه؟ یک چاله توی جاده باشه، ملت هی بیفتن توش. بعد یکی بیاد بگه آقا این خیلی بده. یه تابلو بزنیم جلوش، یکی بیاد یه دست انداز جلوش بذاره، یکی هم یه خاکریز بکشه دورش. به فکر هیچکس هم نرسه که مشکل وجود خود چاله بوده. 
چند نکته هم برای دوستان فمینیست خودم دارم. حقوق برابر، رفتار برابر رو هم طلب میکنه:
اگر انتظار دارید طرف پول شام رو بده و اگر خواست دُنگ بدید بگین چقدر چیپه، شما یک زن سنتی هستید.
اگر دوست دارید طرف براتون (هر از چندی) غیرتی بازی دربیاره، شما یک زن سنتی هستید.
اگر هربار که طرف با یک دوست مونث صحبت میکنه رفتارتون تغییر میکنه، شما یک زن سنتی هستید (البته از شما چه پنهان تا حد زیادی حق دارید).
و بالاخره، اگر دو دقیقه بعد از سکس، اولین یا دومین جمله شما این است که: "به چی داری فکر میکنی؟" شما یک زن هستید. در هرکجای دنیا. کاریش هم نمیشه کرد. 
یک بار دیگه هم بشنوم کسی گفته اسلام حقوق زنان رو به رسمیت نمیشناسه، حکم ارتدادتون رو آنلاین با نصب در محل صادر میکنیم. 
به امید روزی که لای پاهای انسان معیاری برای پیش داوری و اجحاف نباشد. روز زن مبارک.

یک سکسیست کافر

۱ نظر:

  1. جالب. قابل تأمل: طنزی باریک بینانه و کمی گستاخانه !خیلی خوبه.دوستش دارم.

    پاسخحذف