۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

معرفی کتاب: توجیه الایمان



مدت‌ها بود که قصد داشتم برای آن دسته از نوگلان عزیز بنیادگرا که در این راه تجربه ندارند و به در و دیوار می‌خورند کتابی معرفی کنم که هم نانشان بشود هم آبشان. حال که این فرصت پس از سالیان طولانی دست داد، این شما و این هم توضیح المسائلی برای شما که منطق رو دوست ندارید و تفکر مستقل براتون بَده.

توجیه الایمان. نوشته شمس البهائم برازجانی

این کتاب که در قرن 6 هجری نوشته شده یکی از منابع اصلی توجیهات در دین مبین است و به بسیاری از شبهات معروف پاسخ می‌دهد. این کتاب معظم بسیار قطور بوده و حدود 800 صفحه دارد و در باب پاسخ به ایراداتی که فضولان و متشککین و کفار بر دین مبین و خصوصا مذهب شیعه وارد کرده‌اند به رشته تحریر درآمده است. در عظمت و اعتبار آن همین بس که شیوخ بزرگی چون عبدالهیچ‌کَساسی،ایمان‌کن و علی شمز(؟) این کتاب را از کتب الفه یا کتب هزاره‌ی جنتی خوانده‌اند.
نکته:کتب الفه یا هزاره جنتی(بهشتی) تنها کتبی هستند که در جنت یا بهشت وارد می‌شوند. با کتاب هزاره شیخ احمد جنتی، خاطرات خصوصی ایشان از سقوط امپراتوری روم غربی تا آغاز تفتیش عقاید در اندلوسیه (اسپانیا) AC 1480-480 اشتباه نشود.
روش‌های استفاده:
1-    فضولان: کتاب را به آنان نشان دهید، اما نگذارید آن را بخوانند و هر از چندی آن را جلوی شخص فضول باز کنید و بخشی را برای خود زیر لب خوانده و در چهره خود علائم سورپرایز و تعجب و آگاهی از مطلبی جدید نشان دهید. این کار را تا نیم ساعت ادامه دهید. و حَتّی آبائِهِم أخرِجوا.
2-    متشکّکین: مورد شک را از آنان سوال کنید. سپس به فهرست رفته صفحه مربوط به موضوع شک را پیدا نموده آن را باز کنید. آن ورق یا اوراق مرتبط به موضوع را پاره کرده با مشت در دهان شخص شکاک فرو نمایید. حتما بینی اورا دو انگشتی فشار دهید تا راه تنفس وی قطع شده مجبور به فرو دادن اوراق شود. برای تسریع امر، همزمان چنان او را قفا و پس گردنی بزنید که: لِقَفزوا الاِلِکطریسیطِه مِن عَینُهُ.
3-    کفار: کفار را پاسخ دندان شکن باید. پیش از ورود ایشان به خط ناخوانا و ظریف کلمه‌ای بر روی میز بنویسید. چون وارد شدند موارد ایراد را سوال کنید. پس کتاب را گشوده و در فهرست به دنبال موارد بگردید. اگر پیدا کردید پاسخ را شیوا و شمرده بخوانید تا قانع شوند. اما اگر پاسخ را پیدا نکردید یا باز قانع نشدند و کفر ورزیدند کتاب را ببندید. از ایشان بخواهید آن کلمه ریز و بدخط منقوش بر روی میز را بخوانند؛ پس در آن هنگام که ایشان سرخم کردند تا کلمه را بهتر ببینند، کتاب را بلند کرده چنان بر فرقشان بکوبید حَتّی أخرجوا مَغزِهِم مِن دَماغِهِم.
مسألةٌ: اگر جوانی در زمستان و نیم ساعت پیش از نماز مغرب از پشت بام طبقه هفتم به پایین بپرد، در راه به دیش ماهواره طبقه پنجم گیر کند و البسه او کنده شود، و در طبقه سوم بدن او به البسه آویزان خانمی بر روی بند رخت مالیده شود، و در طبقه اول مردی دست خود با چاقو بیرون نگاه داشته باشد و سهوا نیمی از باسن او را تا مقعد ببُرد، و سرانجام جوان بر روی دختری 12 ساله بیفتد:
1-    آیا البسه به جای مانده در طبقه پنجم بر صاحبخانه حلال است؟
2-    آیا البسه بر روی بند رخت در طبقه سوم را با علم بر مالیده شدن به نامحرم باید غسل داد؟
3-    آیا بُرنده باسن باید دیه پرداخت کند و به چه مقدار؟
4-    آیا افتادن جوان بر روی دختر مصداق زنا است؟
5-    آیا تنظیم دیش ماهواره طبقه پنجم برهم خواهد خورد؟
6-    چاقوی بُرنده مقعد دندانه دار بوده است یا بی دندانه؟
7-    در صورتیکه جوان از ضلع شمالی با زاویه 45 درجه به پایین پریده باشد، دیش بر چه ماهواره‌ای تنظیم بوده است؟
8-    سایز سینه خانم صاحب البسه در طبقه سوم را با 5 شماره واریانس حساب کنید.
9-    دختر 12 ساله مشغول چه کاری بوده است؟
پاسخ ها:
1-    در صورت مرگ جوان، البسه حلال است.
2-    بله.
3-    خیر. نیمه بریده شده را در یخ بگذارد و برای پیوند مجدد به جوان بدهد.
4-    باید نخی از بین آن دو گذراند. در صورت عبور نخ، دخول صورت نگرفته و زنا نمی‌باشد. در صورت عبور نکردن نخ، مصداق زنا است اما حد تنها باید بر روی جوان اجرا شود. ترجیحا باید صبر کرد تا پیوند مقعد انجام شود و پس از طول درمان، جوان برای اجرای حد احضار شود.
5-    از آنجا که این عمل در زمستان صورت گرفته است، جوان حتما لباسهای کلفتی پوشیده بوده و در نتیجه با احتساب شدت برخورد، حتما تنظیم دیش برهم خورده است.
6-    از آنجا که در یک ضرب بریده شده است چاقو بی دندانه و بسیار تیز بوده است. اما علامه پارلمانی ذکر کرده اند که چاقو ممکن است از نوع دندانه دار لیزری هم بوده باشد.
7-    یو تل سَت.
8-      با توجه به اینکه این خانم لباسهایش پیش از اذان مغرب روی بند بوده است، به این نتیجه می‌رسیم که البسه حداقل بعد از ظهر شسته شده است. از آنجا که مجردان عموما شب ها به لباسشویی میپردازند، این خانم یقینا دارای چند فرزند بوده و از حضور آنها در مدرسه استفاده کرده است تا در آرامش البسه را بشوید. از این استنباط، با پنج شماره واریانس، سایز 80 پیش بینی میشود.
9-    دختر در حال بازگشت از مدرسه بوده و برای بستن بند کفشها خم شده بوده است.

نکته: دوستانی که فکر می‌کنند این مطلب خیلی توهین آمیز است، بروند یک توضیح المسائل بخوانند، بعد در نظرسنجی ما مبنی بر اینکه کدام یک از این دو مطلب بیشتر به شعور خواننده توهین می‌کند شرکت کنند. نظر سنجی در سایت رسمی خادمین امام هشتم یا به آدرس ایمیل:

Ya_zamene_kelash_ro_bezan_ya_tofang_dastet nagir@yoroo.com

والسّلام عَلی مَنِ التّبَعی و ألموت لِلبَقیّه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر