۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

اخبار شکنی1


لسوتو نیز به جمع کشورهای تحریم کننده ایران پیوست. این کشور که در درون کشور آفریقای جنوبی (با قاره اشتباه نشود) قرار دارد و دارای مساحتی معادل یک قاشق چای خوری است در پی یک رفراندوم ملی به تحریم های بین المللی علیه ایران پیوست. شمارش رسمی آرا نشان میدهد که 5 نفر از واجدین شرایط به این تحریم ها رای مثبت، 2 نفر رای منفی و یک نفر نیز رای ممتنع داده است. در این رفراندوم 85 درصد واجدین شرایط شرکت کردند که این بالاترین میزان مشارکت انتخاباتی در لسوتو از هنگام استقلال این کشور بوده است.
شانگوس دولومبه رهبر لسوتو از نتایج این رفراندوم که با حضور ناظران بین المللی انجام شد اظهار خشنودی کرد و اظهار داشت: لسوتو به هیچ وجه یک ایران هسته ای را تحمل نخواهد کرد. عموم تحلیلگران و پژوهشگران سیاسی درباره این رفراندوم و نتایج آن و پیوستن لسوتو به تحریم ها اظهار داشتند "ها؟"، "چی چی تو؟"، "کدوم رفراندم". پس از ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، سوئیس، جزایر سلیمان، سنت کریستوفر ونویس، بلیز، جزایر میکرونزی و جزایر پلی نزی، لسوتو دهمین کشوریست که به حمایت از تحریم های علیه ایران برخاسته است.
 هو جین تائو رهبر چین دریک کنفرانس خبری در پاسخ به این اقدام لسوتو با لحنی ناخشنود اظهار داشت: یونگین هاااوو، مینشنیووو، اویه نییی، لسوتو موییندانشه، نییزون یوهاااو (کشیده بخوانند خوانندگان عزیز). با وجود نبود مترجم همزمان در سالن این کنفرانس خبری، چندین خبرگزاری از زرد شدن شلوارهای سفیر آلمان و سوئد و هلند و انتقال آنان به اورژانس خبر داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر